برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

مدرن سازی سیستم های روشنایی باعث بهبود چشمگیر بهره وری انرژی شده است. به دلیل عمده فناوری های نوآورانه صنعت ما ، محصولات روشنایی اکنون از کارآیی بیشتری برخوردار هستند، در حالی که مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این مقاله شامل چند تعریف از لومن ها و همچنین اندازه گیری های مختلف شدت لومن در منبع نور است. 

لومن های اولیه

تمام منابع نور با گذشت زمان کمرنگ می شوند. در واقع، شدت نور با گذشت زمان کاهش می یابد و ناکارآمد می شود، هرچند که از کار نمی افتد. هنگامی که ما برای اولین بار چراغ را روشن می کنیم، درخشندگی آن در بالاترین درجه است: این لومن اولیه نامیده می شود. در مورد چراغ LED، باید 45 دقیقه پس از روشنایی اولیه صبر کنیم تا این سطح را اندازه گیری کنیم زیرا دیودها برای تثبیت به زمان نیاز دارند. در مورد چراغ HID، اندازه گیری پس از 1000 ساعت استفاده محاسبه می شود. به این فرآیند Burn-In گفته می شود.

نگهداری لومن و اسناد L90 / L70 / L50

نگهداری لومن به طول عمر یک لامپ یا یک لامپ مرتبط است. در حقیقت، LED هرگز از کار نمی افتد. با این حال، از نظر تئوری، ابدی است، به شرطی که جریان الکتریکی برای تغذیه آن وجود داشته باشد. محو شدن تدریجی شدت یک منبع نور همان چیزی است که لامپ یا چراغ را منسوخ می کند.

در مورد محصولات روشنایی که از سیستم LED استفاده می کنند، ما به اسناد فنی معروف بهL90 ، L70 و L50 مراجعه می کنیم. اینها طول عمر صفحه مدار چراغ LED را به صورت ساعتی محاسبه می کنند. ما مقدار نوری را که دیودها تولید می کنند، هنگامی که این چراغ روشنایی 90٪ (L90)، 70٪ (L70) یا 50٪ (L50) از مقدار لومن های اولیه را پخش می کند، تخمین می زنیم. وخیم شدن 70٪ مربوط به مرحله ای است که در آن چشم انسان کاهش شدت نور را ثبت می کند. چشم انسان تنها هنگامی ناراحت می شود که شدت نور به سطح 30٪ برسد. بنابراین، وقتی بیان می کنیم که یک لامپ دارای 72،000 ساعت برنامه نگهداری لومن است، به این معنی است که انتظار داریم پس از 72000 ساعت استفاده، کاهش شدت نور را مشاهده کنیم. با این حال، این به این معنی نیست که چراغ روشنایی از کار می افتد.

لومنس تحویل داده شده

عبارت Delivered Lumens (یا Absolute Lumens) شار نوری تولید شده توسط یک سیستم روشنایی هنگام فاکتورگیری در ضریب افت نوری این سیستم را توصیف می کند.

مرسوم در مقابل نورپردازی LED

در مورد فن آوری های متداول، مانند HID، فقط شدت لامپ اندازه گیری می شود. افت نوری در نظر گرفته نمی شود. به همین دلیل است که ما عمدتا در مورد لومن های تحویل شده صحبت می کنیم. در مورد LED ها، چراغ روشنایی آزمایش می شود که در این حالت افت نوری به عنوان یک عامل در نظر گرفته می شود. بنابراین، در مورد روشنایی LED، ما به لومن های مطلق اشاره می کنیم.

هنگام مقایسه خروجی منبع نور HID با منبع نور LED، تعدادی از عوامل مانند طول عمر منبع نور، نگهداری لومن در طول زمان و همچنین افت نوری (به طور خاص برای مبع نور HID) را بررسی می کنیم. به عبارت دیگر، ما شار درخشان لامپ HID نصب شده در یک چراغ را اندازه گیری می کنیم تا کارایی آن را اندازه گیری کنیم. به این ترتیب می توان لومن های تحویل یافته هر دو فناوری نوری را مقایسه کرد.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ