آموزش

شکستن کد IK در حفاظت LUMINAIRE

“IK Code” بین المللی میزان محافظت در برابر سایش و پارگی مکانیکی را اندازه گیری می کند. همچنین وسیله ای برای توصیف میزان تأثیر یک محصول خاص است.

قبل از ظهور کد IK، ما بعضی اوقات سطح محافظت از ضربه را با یک عدد سوم، مانند IP66 (9)، نشان می دادیم. این ارتباط نزدیکی با کد IP مربوط به حفاظت از نفوذ دارد، اما استاندارد نیست. این یکی از عواملی است که منجر به توسعه استاندارد IK شده است، که از یک کد دو رقمی برای تمایز آن از سیستم های قدیمی استفاده می کند.

دانشمندان چگونه انرژی ضربه را اندازه گیری می کنند؟

ژول (J) برای فیزیکدان انگلیسی جیمز پرسکوت ژول نامگذاری شده است، یک واحد انرژی است. این به عنوان یک واحد کار، انرژی و گرما مورد استفاده قرار می گیرد و به طور گسترده ای در کاربردهای علمی مورد استفاده قرار می گیرد.

1 ژول = 1 وات ثانیه = تأثیر سیب کوچکی که از ارتفاع سه فوت افتاده است

چگونه محصولات نورپردازی را با کد IK رتبه بندی می کنیم؟

محفظه باید در هنگام برخورد با انرژی مشخص (ژول) و از زاویه حمله مشخص، پنج ضربه را تحمل کند. این آزمایشات استاندارد در یک محیط کنترل شده مانند آزمایشگاه انجام می شود.

اگر می خواهید بدانید که آیا محصول روشنایی که می خواهید خریداری کنید از نظر IK رتبه بندی شده است، به بسته بندی محصول مراجعه کنید یا با کاتالوگ روشنایی مشورت کنید.

در اینجا اینفوگرافیک وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی رتبه بندی کد IK را تجسم کنید:

چه رتبه IK ای را باید در برنامه روشنایی خود جستجو کنم؟

شما به یک محصول روشنایی که بسیار مقاوم باشد نیازی ندارید، اگر ریسک ضربه در برنامه ی شما کم است. ابتدا خطرات تأثیر را تجزیه و تحلیل کنید و سپس به دنبال گزینه ای بروید که متناسب با نیاز شما باشد. در مورد برنامه ای که خطر خرابکاری در آن زیاد است ، به دنبال محصولاتی باشید که بتوانند از پس آن برآیند ، مانند محصولات دارای امتیاز IK10.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *