برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

چند بار دیده اید که مشتری یک لباس را به منبع نور طبیعی بیاورد تا رنگ واقعی آن را تشخیص دهد؟ خیلی اوقات، بدون شک. در بازار فروش خرده فروشی، رنگ نقشی اساسی دارد: می تواند باعث فروش یا شکستن آن شود. در جایی که شک وجود دارد، هیچ فروشی وجود ندارد. با یک سیستم روشنایی مناسب که رنگ واقعی کالا را نشان می دهد، از بحث و مشکل در فروشگاه خود جلوگیری کنید. برای یادگیری چگونگی ارتقا رنگ واقعی کالاهای فروشگاه، ادامه مطلب را بخوانید.

CRI چیست؟

Color Rendering Index کیفیت منبع نوری را که از نظر رنگ بر روی اجسام تأثیر می گذارد اندازه گیری می کند. به دنبال دمای رنگ، CRI در رتبه دوم به عنوان متغیری که برای تعریف منبع نور استفاده می شود، قرار دارد. بنابراین، کیفیت آن را اندازه می گیرد. مقایسه CRI دو منبع نور مجزا که دمای رنگ متفاوتی دارند، منطقی نیست.

چگونه CRI را اندازه گیری کنیم؟

کمیسیون بین المللی روشنایی (CIE) استانداردهای CRI را تعیین کرده و با مقایسه نور منبع آن را تعریف می کند. این نور منبع در یک منبع مرجع آزمایش می شود که دمای رنگ یکسان را ثبت می کند. تست رندر رنگ بر روی 15 رنگ انتخاب شده انجام می شود. سپس برای تعیین CRI براساس نتایج متوسط محاسبه می شود. این شاخص رندر رنگی به طور متوسط برای هر رنگ رندر می کند. احیای رنگ قرمز (R9) دشوارترین و اغلب ضعیف است. به همین دلیل است که ما تمایل داریم به جای در نظر گرفتن میانگین، رندر قرمز را بررسی کنیم.

CRI ایده آل برای هر نوع لامپ

نشانگر متداول R100 برای ارائه رنگ ، نور سفید “ایده آل” است. به عبارت دیگر ، نور روز یا یک لامپ رشته ای. برعکس ، یک خروجی رنگ خالص R0 می تواند نوری باشد که توسط یک لامپ تک رنگ مانند یک لامپ بخار مبتنی بر سدیم پخش می شود و هیچ تمایز رنگی را برای شما ایجاد نمی کند.

CRI ایده آل چیست؟

این یک سوال سخت است. ما باید فضایی را که لامپ روشن می کند و همچنین اشیا و مناطقی را که منبع نور به آنها جلب می کند بررسی کنیم. در صورت نیاز به برجسته کردن رنگ نمایشگرهای لباس فروشگاه خود ، به جای در نظر گرفتن CRI ، حتماً با ارائه رنگ هر مورد آشنا شوید. به این ترتیب رنگ های شما دقیق تر و دقیق تر می شوند.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید پیشخوان گوشت خود را روشن کنید ، اگر نمی خواهید گوشت شما رنگ مایل به قهوه ای داشته باشد ، ارائه رنگ قرمز ضروری است.

CRI بهینه آن است که با رنگ آمیزی صادقانه رنگ مقالات و محصولات موجود در فروشگاه شما را تولید کند.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ