برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

روشنایی مطمئناً از آغاز کار خود در قرن نوزدهم بسیار تغییر کرده است. امروزه ما لامپ های LED را در همه جا می بینیم: در خانه ها، دفاتر، هواپیماها و تلفن ها. بسیاری ورود این فناوری را انقلابی برای صنعت می دانند، با این وجود پتانسیل فن آوری LED بسیار فراتر از صرف نور است. با تکامل سریع و مداوم این فناوری، به زودی، روشنایی به عملکرد دوم سیستم روشنایی تبدیل می شود.

ادغام LED ها در محصولات الکترونیکی مانند بلندگوها و تقویت کننده های سیگنال WiFi بیشتر و بیشتر رایج شده است. چراغ های LED به زودی قادر به تحویل آنچه معروف به LiFi است، دسترسی بی سیم به اینترنت از طریق سیستم روشنایی است. (Lighting Fidelity یا LiFi جایگزین Wireless Fidelity یا WiFi خواهد شد). به زودی سیستم روشنایی به شما امکان می دهد تا از طریق فناوری جدید LiFi به اینترنت متصل باشید.

لامپ متصل چندین عملکرد را انجام می دهد. نه تنها روشن خواهد شد، بلکه از طریق اینترنت از طریق امواج نوری نیز انتقال داده می کند. بنابراین، از نور برای گرفتن و ارسال اطلاعات به سیستم های دیگری که جو یک فضای خاص را کنترل می کنند مانند دما، کیفیت هوا، اشغال، نظارت و غیره استفاده می شود.

جوانب مثبت و منفی فناوری LiFi

نکات مثبت فناوری LiFi

  • کمتر برای سلامتی مضر است. علاوه بر جلوگیری از استفاده از امواج رادیویی که به طور بالقوه برای سلامتی انسان مضر هستند، LiFi همچنین می تواند جایگزین اتصالات 3G یا کابل شود.
  • خطر هک شدن را کاهش می دهد. LiFi همچنین بسیار ایمن است زیرا برخلاف WiFi نمی تواند از دیوار عبور کند. تبادل داده ها محدود به مناطق روشن می شود، بنابراین تهدید هکرها پایان می یابد!
  • سرعت بسیار بالا فناوری LiFi می تواند سرعت بارگیری بیش از 30 مگابیت در ثانیه را فراهم کند که 10 هزار برابر سریعتر از اکثر پهنای باند WiFi سنتی است.

نکات منفی فناوری LiFi

  • حد اتصال یک مزیت بسته به شرایط می تواند یک دردسر نیز باشد. از آنجا که اتصال بی سیم است ، برای متصل ماندن در تابش نور لازم است. به عبارت دیگر ، با ترک اتاقی که از طریق LiFi متصل است ، اتصال اینترنت خود را از دست خواهید داد

آینده را با فناوری LiFi تصور کنید

در آینده نزدیک ، ما در جهانی زندگی خواهیم کرد که تاجران و زنان تاجر مسافر می توانند با ورود به هتل یا مطب وارد محیط شوند و با استفاده از روشنایی و تلفن هوشمند آنها جو را به تنظیمات دلخواه شما برنامه ریزی کنند. تصور کنید تلفن هوشمند شما با یک سیستم روشنایی LED در ارتباط است تا هر فضایی را که انتخاب می کنید برقرار کند: نور ملایم، دمای ایده آل، موسیقی عالی… دقیقاً مثل این که در دفتر کار خود باشید.

بگذارید نور باشد!… و فناوری LiFi.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ