برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

چگونه می توانید میزان نور لازم برای برنامه های مختلف را برای دستیابی به نور و ایمنی مطلوب و همچنین راحتی بصری تعیین کنید؟ ما غالباً لامپ های خود را با توجه به میزان مصرف وات آنها خریداری می کنیم بدون اینکه از میزان نوری که تابش می دهیم بدانیم. چگونه نور را اندازه گیری کنیم؟ در صنعت روشنایی ، ما اغلب از foot-candle ، لومن و لوکس صحبت می کنیم. موارد زیر منابع اصلی هستند که به شما در اندازه گیری نور کمک می کنند.

Foot-Candle

در اینجا یک تصویر ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تا اندازه گیری foot-candle را درک کنید. تصور کنید که یک شمع را با فاصله 0.30 متر (1 فوت) از یک دیوار صاف تنظیم کرده اید که یک شکل مربع به اندازه 0.09 متر مربع (1 فوت مربع) بر روی آن ترسیم کرده ایم. یک لومن در هر فوت مربع این سطح را روشن می کند.

foot-candle گسترده ترین اندازه گیری روشنایی در صنعت است. چرا هنوز از کلمه “شمع” برای اندازه گیری نور در عصر حاضر استفاده می کنیم؟ توضیحات این انتخاب به ریشه خود شمع برمی گردد. هنگامی که مردم شروع به اندازه گیری شدت نور کردند ، شمع ها متداول ترین منبع نوری موجود بودند.

در آن زمان ، صنعت شمع سازی یک روش ثابت ، ثابت ، تمیز و کارآمد برای اندازه گیری نور ارائه داد. بنابراین ، ما حتی تا به امروز از این اصطلاح معروف استفاده می کنیم.

Lumen and Lux

لومن یک موجود قابل توجه است: مقدار کل نور مرئی ساطع شده از یک منبع داده شده را اندازه گیری می کند. تمام اندازه گیری های دیگر بر اساس لومن است. اندازه گیری لومن از مفهوم اساسی foot-candle ها نشات گرفته است. کمابیش ممکن است با تصویری که در اینجا نشان داده شده است ، نشان داده شود. امروزه تعریف علمی تری وجود دارد ، اما این نقاشی به تجسم لومن کمک می کند.
شمعی را تنظیم کنید که در وسط کره قرار گرفته و قطر آن 0.60 متر (2 فوت) است. اگر یک سوراخ به اندازه 0.09 متر مربع (1 فوت مربع) در مرکز این کره برش دهیم ، نوری که از آن می تابد همان چیزی است که ما آن را لومن تعریف می کنیم.

foot-candle معادل یک لومن در هر فوت مربع است. این یک اندازه گیری انگلیسی است. با استفاده از سیستم متریک ، لومن با متر مربع یا لوکس اندازه گیری می شود. بنابراین شمع پا معادل تقریباً 10 لوکس یا 10.57 لوکس است.

تعداد بیشتری از لومن ها نشان دهنده نور شدیدتر و شدیدتر است ، در حالی که تعداد کمتری از لومن ها نشان دهنده نور کم نورتر و فروتن تر هستند.

نحوه اندازه گیری لومن یا لوکس

در واقع اندازه گیری لومن کاملاً دشوار است: معمولاً به آزمایشات آزمایشگاهی نیاز است. در نتیجه ، اگر می خواهید از تعداد لومن های پیش بینی شده توسط لامپ یا لامپ خود با لامپ یکپارچه مطلع شوید ، ممکن است بخواهید به بسته بندی محصول مراجعه کنید یا با کاتالوگ روشنایی مشورت کنید.

انتقال از وات به لومن

منطقی است که مقدار نور را با توجه به وات مصرفی لامپ ارزیابی کنید. وقتی می خواهید یک لامپ را تعویض کنید ، این قانون ساده را برای تبدیل وات به لومن دنبال کنید و بالعکس.

به چه میزان روشنایی نیاز دارید؟

به طور معمول ، ما نیازهای روشنایی مطلوب را بر اساس نیاز به شمع های مناسب پا ایجاد می کنیم. چگونه می توان بهترین میزان نور را برای برنامه خاص خود تعیین کرد؟ انجمن مهندسی نورپردازی آمریکای شمالی (IES) تعدادی دستورالعمل تعیین کرده است که ممکن است بخواهید با آنها مشورت کنید.

در زیر اینفوگرافیک ارائه می شود که تعدادی از دستورالعمل ها را برای تعیین میزان لومن مورد نیاز برای روشن کردن اتاق های مختلف خانه خود ارائه می دهد:

1/5 - (1 امتیاز)
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ