برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

آیا معمولاً این تصور را دارید که نور شما به اندازه زمانی که برای اولین بار آن را دریافت کرده اید، نور را پراکنده نمی کند؟ آیا روشنایی این لامپ از لحظه ای به لحظه دیگر متفاوت است یا از یک اتاق به اتاق دیگر؟ در این صورت، این اختلافات احتمالاً به دلیل کاهش نور، شناخته شده به عنوان افت نوری ایجاد می شوند.

بیایید درباره اهمیت افت نوری، عواملی که در این کاهش نور تأثیر می گذارد و روش های کنترل این افت بیشتر بدانیم.

تعریف افت نوری

ارزیابی کاهش نور به ما امکان اندازه گیری میزان درخشندگی منبع نور داده شده را می دهد.

به دلیل چندین عامل عملیاتی و محیطی، شدت نور اغلب تحت تأثیر دوره ای است که بین لامپ و سطح هدف قرار می گیرد. نتیجه نهایی ممکن است با آنچه پیش بینی شده متفاوت باشد.

هنگامی که یک متخصص روشنایی در مورد راه حل روشنایی مشاوره می دهد یا هنگامی که سیستم را نصب میکند، باید شرایط عادی یا غیر عادی مختلفی را که ممکن است در کاهش نور تأثیر بگذارد، در نظر بگیرد. سپس او باید سیستم نوری را انتخاب کند که میزان مطلوب نور را ارائه دهد.

عواملی که باعث افت نور می شوند

نوسانات ولتاژ خط

نوسانات ولتاژ الکتریکی که منبع نور را تأمین می کند یکی از اصلی ترین عواملی است که بر کاهش نور تأثیر می گذارد. در حقیقت، هنگامی که ولتاژ کاهش می یابد یا افزایش می یابد، بر میزان نور تولید شده تأثیر می گذارد و بنابراین ممکن است منجر به واریانس روشنایی شود.

لامپ ها و بالاست ها در یک سیستم

وقتی هر دو لامپ و بالاست به طور مشترک در یک سیستم واحد کار می کنند، از بین رفتن روشنایی را به همراه دارند. این همان چیزی است که به عنوان فاکتور بالاست شناخته می شود. این فاکتور در واقع نسبت شار نوری لامپ با فشار بالا به شار نورانی لامپ مربوط به بالاست است. به عنوان مثال، یک عامل بالاست 0.80 80٪ لومن های لامپ را تأمین می کند.

دمای عملیاتی

دما همچنین می تواند باعث از بین رفتن درخشندگی شود. دمای بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم یک لامپ و همچنین دمای اتاق مشخص، عناصری هستند که ممکن است نورپردازی فلورسنت را تغییر داده و شار نور آن را کاهش دهند.

استهلاک لامپ

ساییدگی و پارگی لامپ بر میزان تابش نور تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ممکن است رنگ پوشش لامپ کمرنگ شود و یا نوسانات جریان الکتریکی افزایش یابد. این نوسانات تقریباً همانند وجود ناخالصی ها و ذرات گرد و غبار در سیستم روشنایی، نور محیط را دگرگون می کند.

علاوه بر این، با افزایش سن لامپ، کاهش لومن رخ می دهد. با گذشت زمان، از دست دادن روشنایی انتظار می رود.

چگونه از افت نور جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از انواع زوال مانند پیر شدن ذاتی لامپ غیرممکن است. با این حال، پیشگیری از سایر اشکال آن عملی است. در زیر چند عنصر قابل کنترل وجود دارد:

مشخصات یک نور را بررسی کنید

برای به حداکثر رساندن خروجی یک چراغ روشنایی، یک راه حل ساده پیروی از دستورالعمل های خاص تعریف شده توسط سازنده است. به عنوان مثال، از سیستم روشنایی در فضایی متناسب با شرایط تعیین شده و همچنین تنظیمات استاندارد درجه حرارت استاندارد استفاده کنید.

از لامپ هایی استفاده کنید که تجمع گرد و غبار را کنترل می کنند

استاندارد IP65 برای محیط های دارای گرد و غبار و مرطوب، چه در داخل و چه در فضای باز ، ایجاد شده است. استفاده از روشنایی مطابق با این استاندارد به کاهش افت نور ناشی از گرد و غبار جمع شده کمک می کند. همچنین از نفوذ آلودگی ها به داخل چراغ و همچنین اجزای تشکیل دهنده آن جلوگیری می کند.

انجام تعمیر و نگهداری منظم

تعمیر و نگهداری منظم سیستم های روشنایی همچنان راهی موثر برای جبران کاهش درخشندگی است. تعویض لامپ یا یک قطعه الکتریکی معیوب حتی ممکن است در این سیستم باد دوم را نیز تنفس کند. از هزینه تعویض کالا جلوگیری می کند و نور درخشان مورد نظر را به یک اتاق می بخشد.

در پایان، افت نوری یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است. بسیاری از عناصر ممکن است باعث این افت نور شوند. با این حال، ما باید فقط آنها را بخاطر بسپاریم و روشهای پیشگیرانه را برای استفاده کامل از نورپردازی فراگیر استفاده کنیم.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ