برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

نور پردازی نما ساختمان 

نورپردازی نما ساختمان از جمله اموری است که به منظور زیباتر نمودن فضا همواره مورد توجه طراحان و معماران قرار می گیرد. نورپردازی نما ساختمان نه تنها نور لازم برای محیط را فراهم می نماید بلکه فضای مورد نظر را برجسته تر و خاص تر نیز نشان می دهد. یک فضا با نورپردازی هویت پیدا می کند و چشم ها را به خود خیره می نماید. در زمان های گذشته تنها ساختمان هایی که از نظر معماری برجسته و زیبا بودند با نورپردازی نما ساختمان مزین می شدند اما در حال حاضر با ساخت مکان های مختلف با طرح های منحصر بفرد، نورپردازی به یک امر بسیار ضروری برای تکمیل نمای سازه تبدیل شده است. نورپردازی در فضاهای مختلف اجرا می شود از جمله تالارهای پذیرایی، رستوران ها، مراکز خرید، هتل ها، ساختمان های مسکونی، تجاری و … .

نورپردازی نما ساختمان و زیبایی آن 

یک طراح نه تنها به طراحی نمای ساختمان در روز اهمیت می دهد بلکه به دنبال راهکارهای ویژه برای زیباتر کردن آن در شب نیز می باشد. نمای ساختمان در ارتباط با محیط قرار می گیرد، از این رو زیبایی آن بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد. ارزش نورپردازی و تزئین فضا با آن به اندازه ای است که یک ساختمان معمولی را می توان با آن جذاب تر نمود.

البته اجرای نورپردازی نما ساختمان منوط بر رعایت یکسری اصول و قوانین است زیرا در صورت اجرای یک نورپردازی نادرست و غیر اصولی، زیبایی فضا در هم شکسته می شود و نما جذابیت خود را از دست می دهد. نورپردازی تنها مختص به نمای ساختمان نیست بلکه در قسمت های مختلف آن نیز می توان از این روش برای زیباتر نمودن فضا استفاده کرد. نورپردازی در محوطه سازی، دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان کاربرد بسیاری دارد و با استفاده از آن می توان تغییری بزرگ و چشم گیر در فضا ایجاد کرد.

نکات مهم در نورپردازی نما ساختمان چیست ؟

در نورپردازی نما ساختمان باید به رنگ نور و شدت تابش آن توجه کرد. نوری که برای مزین نمودن نما در بیرون از ساختمان به چشم می خورد نباید وارد ساختمان شود زیرا در این صورت آرامش ساکنین را خدشه دار خواهد کرد. نورپردازی هدفمند یک نورپردازی ایده آل است زیرا تمرکز آن بر یک هدف مشخص است و با اشاعه آن به فضای اطراف ناهنجاری بصری ایجاد نمی کند. نکته ای که در نورپردازی باید بدان توجه ویژه معطوف گردد برقراری تعادل بین رنگ نور با رنگ مصالح به کار رفته در بنا است زیرا در این صورت هارمونی در فضا به چشم می خورد و نور با مکانی که بر آن تمرکز نموده سازگار خواهد بود.

نکته بسیار مهم دیگر در زمینه نورپردازی توجه به جنبه معماری مکان مورد نظر است. گاهی ّاوقات نورپردازی های ساختمان ها برای تاکید بر قوس ها و آرک ها، مناره ها، مجسمه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو توجه به کانون نورپردازی بسیار اهمیت دارد. یکی از راه های نورپردازی ساختمان های ساده با روشی کم هزینه تعبیه نوارهای یلاستیکی متشکل از لامپ های ال ای دی است. از این روش می توان برای ساختمان هایی که از جذابیت لازم برخوردار نیستند استفاده نمود. این نوارها تنها الگوی منظمی از ساختمان را به نمایش می گذارند.

چگونه می تون نورپردازی زیباتری را برای نمای ساختمان انتخاب کرد ؟

در دنیای مدرن امروز که معماران و طراحان به دنبال ایده های نوین و خلاقانه هستند نورپردازی را می توان با طرح های بی نظیر اجرا نمود. زمانی یک نما جذاب و زیبا به نظر می رسد که نورپردازی آن متمایز بوده و در حد متعادل و هماهنگ با فضا انجام شده باشد. انواع لامپ با تنوع بالا در بازار موجود است که هر کدام دارای زیبایی منحصر بفرد می باشند. نکته ای که در انتخاب این لامپ ها باید بدان توجه نمود میزان مصرف انرژی آنهاست. لامپ مناسب نورپردازی باید از مصرف انرژی پایین اما بازدهی بالا برخوردار باشد تا بتواند روشنایی لازم را برای نمای بنا فراهم نماید. برخی از چراغ های مخصوص نما دارای قاب هستند که این قاب از انتشار نور به فضاهای اطراف جلوگیری نموده و نور چراغ را به سمت هدف مشخصی هدایت می کند.

نورپردازی شکوه و عظمت به بنا می بخشد و استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته در اجرای آن زیبایی دنیای مدرن را به تصویر می کشد. با استفاده از نورپردازی فضایی بسیار جذاب خلق می شود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. مدیریت درست نور یک قانون در نورپردازی به شمار می آید زیرا شدت نور باعث خیرگی شده و کمبود آن تاکید بر فضا را کاهش می دهد. نورپردازی به روش های مختلف با توجه به نظر طراح و نوع معماری بنا صورت می گیرد که در این نوشته به معرفی آنها می پردازیم.

نورپردازی کامل ساختمان

این نوع نورپردازی منجر به روشن شدن کل بنا می شود و با استفاده از پروژکتورهایی که در اطراف بنا قرار گرفته اند اجرا می گردد. نوری که با این روش در فضا پخش می شود می تواند از طریق پنجره ها و درب های شیشه ای وارد ساختمان شود، از این رو نورپردازی کامل برای نمای ساختمان های مسکونی و هتل ها مناسب نیست و بیشتر برای تاکید بر نمای مکان های تاریخی اعمال می شود.

نورپردازی پس زمینه

نورپردازی پس زمینه به منظور متمایز نشان دادن و جدا نمودن بنا از محیط پیرامون است. این محیط می تواند شامل درختان و یا ساختمان های دیگر باشد. با استفاده از نورپردازی پس زمینه، ساختمان مانند یک تصویر برجسته در پس زمینه ای تیره به چشم می آید.

نورپردازی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی همانطور که از نامش پیداست برای تاکید بر قسمت هایی از بنا نظیر ستون ها، پنجره ها، سردر بنا و … اجرا می شود. در واقع این نورپردازی نمای ساختمان و نوع معماری آن را به زیبایی به نمایش می گذارد .

نورپردازی با نئون فلکسی

نورپردازی با نئون فلکسی یا انعطاف پذیر با استفاده از رشته لامپ های ضد آب LED صورت می گیرد. این نورپردازی نمای ساختمان را متفاوت نشان می دهد و ساختمان مانند یک طرح سه بعدی دیده می شود. ریسه های LED قسمت های مختلف بنا و خطوط افقی و عمودی آن را از سایر قسمت ها جدا می کند.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ