برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

فیبر نوری چیست ؟

فیبر نوری رشته ای از تارهای بسیار نازک شیشه ای است که قطر هر یک از تارها نظیر قطر یک تار موی انسان است واز شیشه شفاف بسیار خالص ساخته میشود. فیبر نوری در کلاف هایی سازماندهی می شوند وکابل های نوری را بوجود می آورند، از این فیبرهای نوری برای انتقال سیگنال‌های نوری در فواصل دور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیبر نوری چیست

کاربرد فیبر نوری در نورپردازی

از جمله کاربردهای فیبر نوری که در چندسال اخیر متداول شده است، استفاده ی آن در سیستم‌های روشنایی است. کلیه این رشته‌های نوری فاقد جریان الکتریکی و ایجاد هرگونه حرارت و توان مصرفی تا ۱۵۰ وات می‌باشند و به دلیل داشتن مزایایی از قبیل مصرف پایین ، قابلیت پخش و عمق دهی نور، اجرای طرح‌های آسمان پر ستاره شب و نورهای کهکشانی، ایجاد نقاط نورانی روی پارکت و حتی سنگ، قابلیت اجرا در مکان‌های مرطوب از قبیل استخر، استفاده در ساخت لوسترهای متنوع و… طرفدارهای زیادی دارد . همه این‌ها تلاشی جهت جایگزینی روش‌های پر مصرف سنتی با روش‌ها و متدهای جدید کم مصرف و حامی محیط‌ زیست است. 

به چه روش هایی می توان فیبر نوری یا optical fiber را نصب و راه اندازی کرد ؟

بهترین حالت فیبر نوری بخصوص زمانی که میخواهیم آنها را داخل سقف یا دیوار کار کنیم این است که سقف یا دیوار شما از نوع گچ و رابیس یا ازنوع کناف و موارد مشابه باشد، زیرا در این نوع سقف ها و دیوارها فضای خالی پشت سقف وجود دارد که برای عبور رشته های فیبرنوری بهترین حالت است. معمولا برای اجرا در سقف از فیبرهای ۱ میلی متری استفاده می کنند (برای داشتن آسمانی کهکشانی و پرستاره باید رنگ سقف را تیره در نظر گرفت ) اما برای اجرا در کف یا داخل  باغچه و موارد مشابه رشته های فیبر نوری باید داخل یک غلاف پلاستیکی یا فلزی قرار گیرد.

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ