آموزش

چراغ های نواری یا ریسه ال ای دی (strip LED ) چیست؟

ریسه ال ای دی حاوی نوار خود چسبنده ای است که LED ها در فواصل منظم بر روی یک بستر آلومینیومی خطی مونتاژ شده اند. پس از نصب و اتصال به برق، کل طول نوار ال ای دی روشن، و نور به صورت خطی گسترده می شود. قابلیت انعطاف پذیری، امکان جداسازی و برش، ایجاد اشکال مختلف و نوردهی بالا در حجم کم از ویژگی های بارز این نمونه از انواع لامپ های LED می باشد. ریسه ال ای دی علاوه بر محیط های داخلی ساختمان، در محیط های خارجی مانند نورپردازی نما و نورپردازی باغچه و حیاط ساختمان نیز کاربرد فراوان دارند.

 

بسته به نوع کاربردی که مصرف کننده دارد باید یک نوع از آن انتخاب شود.بعنوان مثال ریسه های روکش دار(IP68 , IP67 ، IP57 ) به دلیل ضد آب بودن برای مناطق مرطوب مانند حمام و استخر مناسب تر هستند و پنلهای آلومینیومی حاوی استریپ برای مکان هایی مانند پیاده روها مناسب ترهستند، همچنین انواع چسبدار آن در منازل کاربرد دارند.

مشخصات فنی ریسه های LED

مشخصات فنی ریسه ها برای کاربردهای گوناگون متفاوت است اما تفاوت ها اساسی آنها در تعداد LED ، نوع LED ، نحوه اتصال , جنس مدار پایه LED، نوع کاور که مشخص کننده درجه مقاومت آن نسبت به عوامل محیطی است و با شاخص بین المللی IP تعریف میشود، ولتاژ مورد نیاز، زاویه تابش نور، طول عمر مفید لامپ، فاصله لامپ ها یا تعداد آنها در هر متر، طول ریسه در هر کلاف، جریان مصرفی بر حسب آمپر Amper ، رنگ لامپ ها و … می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *