برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

در هنگام مقایسه دو چراغ مختلف، حتما متوجه شده اید که جز توان مصرفی، فاکتورهای دیگری مثل میزان نور تولیدی توسط چراغ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. واحد لوکس همان واحد استاندارد سنجش شدت روشنایی است که میزان روشنایی تابیده شده بر یک سطح را مشخص می کند. برای درک بهتر آن بایستی بدانید که ۱ لوکس برابر یک لومن نور تابیده شده از فاصله‌ی یک متری به سطحی با مساحت یک متر مربع است، یعنی ۱ لوکس=یک لومن در هر متر مربع می باشد. “لومن” اما واحد اندازه گیری “مقدار نور” یک چشمه نور است. همان طور که گفته شد، یک لوکس شدت نور، معادل یک لومن نور است که به یک متر مربع از سطح می تابد.

پس اگر فرضاً ۲۰۰۰ لومن نور بر روی یک متر مربع تابیده شود شدت روشنایی ۲۰۰۰ لوکس بدست می دهد. و اگر همان ۲۰۰۰ لومن بر روی ۱۰ متر مربع تابانده شود این شدت برابر ۲۰۰ لوکس خواهد شد.

برای اندازه گیری هر کمیتی یک دستگاه اندازه گیری و یک واحد وجود دارد . لوکس متر از سه بخش دریافت کننده ,پرازشگر,نمایش دهنده تشکیل شده است که در بيشتر نمونه هاي امروزي اين ابزار از نوعي سنسورهاي فتوولتيک سلينيوم و سيليکون استفاده ميکنند .در دوربین های عکاسی و فیلم برداری امروزی نیز از سنسورهای لوکس متر استفاده شده است که نمونه ای از کاربرد این سنسور ها می باشد. از نظر فنی دانستن اینکه یک سطح تا چه اندازه زیر تابش نور قرار گرفته مهم است، زیرا انسان مایل است بر روی این سطح، اشیاء را بدون خسته کردن چشم با تابش نور معینی ببینید.

4/5 - (1 امتیاز)
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ