برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

وقتی دارید LED نواری میخرید، هزاران نکته و مشخصات وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن ها، انتخابات خود را انجام دهید. رنگ، متراژ و درجه حفاظت ( IP ) چند مورد از مهم ترین تعیین کننده ها هستند.

ولی بسیاری از جنبه ها هستند که ریسه را شخصی سازی می‌کنند. این جنبه ها می‌توانند ابزار مورد نیاز برای نصب را نیز تحت تأثیر قرار دهند. برای مثال انتخاب بین نوار های ۱۲ ولتی و ۲۴ ولتی، محصولات مورد نیاز برای پروژه را تغییر می دهد.

 

با این که هر ریسه LED شرایط متفاوتی دارد، و به نوع و تعداد LED های استفاده شده در آن ها نیز بستگی دارد،نوار های ۲۴ ولتی، حداکثر طول بیشتری از ۱۲ ولتی را می‌توانند طی کنند بدون این که با کاهش ولتاژ رو به رو بشوند. دلیل این اتفاق این است که ولتاژ بیشتر، توان بیشتری دارد. همه ریسه های نواری یک حداکثر طول دارند که به طولی گفته می شود که میتوان ریسه ها را پشت سر هم و بدون رو به رو شدن با کاهش ولتاژ ادامه استفاده نمود.

کاهش ولتاژ هنگامی اتفاق می‌افتد که توان داده شده به ریسه ، به دلیل جریان داشتن در سیم یا هر وسیله ای که تأمین کننده ی انرژی نیست، کاهش پیدا کند. اگر یک ریسه بیش از حد طولانی باشد، شدت توان آن در انتهای ریسه کم می شود که باعث کم شدن مقدار نور در انتهای ریسه می شود ..

تفاوت بین ریسه های ۱۲ ولت و ۲۴ ولت و حداکثر استفاده آنها بدون افت :

در ریسه های ۱۲ ولتی حداکثر متراژیکه میتوان استفاده نمود تا  هیچگونه افتی نداشت و نور ابتدا و انتهای ریسه یکی باشد , متراژ ۵ متر است .اگر بخوایم متراژ بالاتری از حداکثر طول کار کنیم، باید سیمکشی بیشتری از منبع تغذیه داشته باشیم  و راه حل دیگه ای که داریم استفاده از امپلی فایر های LED هستش که در انتهای ریسه قرار میگیره و افت ایجاد شده را جبران می کند .

در ریسه های نواری ۲۴ ولت حداکثر متراژیکه میتوان بدون هیچ افتی از ریسه استفاده کنیم ۲۰ متر می باشد . که این متراژ نیز بسته به نوع برد الکترونیکی PCB  متفاوت می باشد .

تفاوتهای ریسه های ۲۴ ولتی به نسبت ۱۲ ولتی

  1. استفاده از بیشترین متراژ بدون ایجاد افت در ریسه های ۲۴ ولتی به نسبت ۱۲ ولتی
  2. نقاط برش ریسه های ۱۲ ولتی به نسبت ۲۴ ولتی کمتر هستش . مثلا اگر در این مدل ریسه ها نقطه برش ۵Cm می باشد در ریسه های ۲۴ ولتی ۱۰Cm است . ( ریسه های ۱۲ ولتی هر ۳ ال ای دی قابلیت برش را دارد ولی در ریسه های ۲۴ ولتی هر ۶ ال ای دی )
  3. طول عمر هر دو به نسبت یکی می باشد .
  4. در جریان کشی , نوارهای ۲۴ ولت نیمی از جریان ۱۲ ولتی را استفاده میکنن . این امکان باعث می شود تعداد سویچینگ کمتری به نسبت ۱۲ ولت استفاده شود .

 

لطفا کامنت بزارید ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با این مقاله هستیم …..

3.5/5 - (2 امتیاز)
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ