برای دریافت لیست قیمت و مشاوره پاسخگوی شما هستیم!

وبلاگ

بازار محصولات ال ای دی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و تقریباً هر روز محصولات جدید ظاهر می شوند. وقتی کاربران محصولی را که مورد نیازشان است جستجو می کنند ، اغلب توصیف هایی را با عبارات “نوارهای هوشمد ( برنامه پذیر ) ” یا “نوارهای RGB” پیدا می کنند. باید بدانید که علیرغم شباهت رسمی بین این دو محصول ، آنها ویژگی های متفاوتی دارند.

تفاوت اصلی بین نوارهای هوشمند ( برنامه پذیر ) و نوارهای معمولی LED RGB بسیار ساده است: تمام نوارهای هوشمند به درایورهای دیجیتال (میکروچیپ) مجهز شده اند.

 این درایورها داده ها را از طریق یک ای سی دیجیتال دریافت می کنند و به صورت جداگانه یک یا چند LED را به طور مستقل ارسال کرده و آنها را کنترل می کنند (که برای نوارهای معمولی RGB امکان پذیر نیست).

کنترل های LED معمولی RGB

شما می توانید نوارهای معمولی RGB را با یک کنترلر LED RGB ساده کنترل کنید. ساده ترین این کنترلرها دارای سه کانال هستند: کانال های R (قرمز) ، G (سبز) و B (آبی) , نوار LED. اگر می خواهید از تنظیم روشنایی رنگهای ساطع شده اطمینان حاصل کنید ، این عملکرد ضروری است.

کنترلر های تجهیزات برنامه پذیر :

کنترل کننده های دیجیتال LED به شما امکان می دهند هر پیکسل را بطور جداگانه تنظیم کنید ، بدون اینکه روی بقیه پیکسل ها تأثیر بگذارد. برنامه های کنترلی می توانند بصورت آفلاین (یعنی بر روی کارت SD) یا به صورت آنلاین ذخیره شوند که از طریق پروتکل اترنت منتقل می شود. برای ایجاد چنین برنامه هایی از برنامه های LedEdit و LedBuild استفاده می کنیم.

پایه های کنترل دیجیتال

کنترل کننده های دیجیتال به کانال های کم نور مجهز نیستند. در عوض ، آنها دارای یک IC دیجیتال هستند:

DATA ) DAT ) : برای نوارهای WS2811 / WS2812B ،و …

Clock ) CLK) : برای WS2801 , 6803 و … 

این ای سی های های دیجیتال برای انتقال اطلاعات برای هر LED از نوار SMART استفاده می شود.در نتیجه ، کنترل کننده های دیجیتال LED اطلاعات را از کارت SD می خوانند و آن را از طریق IC به نوار SMART می فرستند.

نوارهای SMART برای کنترل LED ها به درایورهای IC (میکروچیپ ها) مجهز شده اند. در حال حاضر ، تعداد کمی مدل نوار SMART ، به عنوان مثال : WS2801 ، WS2811 ، WS2812B وجود دارد.

نوار جدید WS2813 SMART به تازگی وارد بازار شده است. این نوار WS2812B به روز شده با خط انتقال داده دو برابر است. با توجه به این ویژگی بسیار خوب ، تمام LED های باقی مانده در صورت خاموش شدن یکی از LED ها به کار خود ادامه می دهند. نوارهای WS2813 با همان کنترلرهای دیجیتالی WS2811 و WS2812B قابل کنترل هستند. نمودار اتصال WS2813 و تفاوت آن با نوار WS2812B در زیر نشان داده شده است:

به این نوشته امتیاز دهید
تمامی محصولات داخل سایت بصورت سفارشی می باشد و کالایی بصورت استوک در انبار ایران موجود نیست
سایدبار
0 علاقه مندی
وبلاگ